Terraria Wiki/id

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Indonesian translation project.
Selamat datang di Terraria Wiki,
Referensi yang komprehensif yang ditulis dan dijaga oleh para pemain.
136 editor-editor (of 317,986 registered) are currently maintaining 4 articles and 9,770 images.
Terraria tree2.pngThe Game

Terraria adalah tanah untuk berpetualang! Tanah yang misteri! Tanah yang kamu bentuk, mempertahankan, dan bersenang-senang. Kebebasanmu di Terraria takterbatas. Apakah kamu gamer aksi dengan jari gelisah yang cepat? Ahli membangun? Kolektor? Penjelajah? Ada sesuatu untuk semuanya.

Dimulai dengan membuat tempat perlindungan dasar, kemudian mengali Ore(Bijih) dan sumber yang lain. Temukan dan buat lebih dari 300 weapons(senjata-senjata) dari magic(sihir), ranged(jarak-dekat), and melee(jarak-jauh) macam, sebagus juga armor(baju zirah), dan pakai mereka untuk melawan ribuan dari macam-macam enemy(musuh). Soon you'll be going head-to-head with any of a dozen enormous bosses. Go Fishing, ride a Mount, find Floating Islands, build Houses for helpful NPCs, and much, much more.

Community.pngWiki Community
How to help
Register
to keep track of your contributions.
Get help, or ask a question
Frequently asked questions
Projects
To participate in a specific Terraria Wiki project.
The Guides Project
Read, write or even request guides or articles.
Community portal
Central wiki discussion area
5 inch floppy.pngSoftware
Server information
Host multiplayer games
Mods & Map viewers
Third-party software for Terraria
317,986 Terraria players have joined this wiki so far! This wiki currently has 25,093 total pages (3,826 articles).
136 users active in the last 30 days (leaderboard) Changes to this main page can be proposed here.