Bosses/cz

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Czech translation project.

Bossové jsou agresivní, odolní nepřátelé, kteří hráči představují velkou výzvu. Porážka bossů připomíná odemknutí truhly s novým obsahem do hry. Každý má svůj vlastní způsob, jak být vyvolán; například většina bossů má přidružené vyvolání, které mohou být použity k vyvolání ručně za určitých podmínek, zatímco existují další, které se objeví poté, co hráč interaguje určitým způsobem s prostředím. Eventoví bossové se budou spawnovat pouze během jejich příslušných událostí a odejdou, až event skončí. Mini bossové existují a objevují se pouze při zvláštních událostech, které jsou stejné obtížnosti jako mnoho běžných bossů.

Většina bossů a mini-bossů může procházet bloky všech typů, s výjimkou Krále Slizu, Lepuse, Turkora, Flying Dutchmana a tělo Golema.

Pro všechny bossy bez událostí, s výjimkou Lunatica Cultista, se objeví stavové zprávy, když se určitý boss chystá spawnout nebo se již spawnul. Po spawnutí hraje hudba na konkrétní téma. Během událostí se bossové a mini-bossové mohou objevit několikrát a nemají žádnou odlišnou zprávu. V případě událostí vlny, jako jsou dýně, mrazící měsíc a stará armáda, mohou zprávy o stavu, které se objevují na začátku každé vlny, indikovat, zda se určitý boss nebo mini-boss objeví. Porážka bosse mimo událost končí závěrem gratulace a několika odměn.

Na počítačové a Mobilní verzi, se bossové se objeví na minimapce. Na mobilu jsou bossové zastoupeni bílou lebkou s červenými očima a na počítači mají každý svou vlastní ikonu. Dungeon Guardian se také objeví na minimapě se svou vlastní ikonou.

Bossové před těžkým módem[edit | edit source]

Toto jsou první bossové, se kterými se hráč může setkat. Obvykle porážka jednoho z těchto bossů poskytne hráči věci a materiály potřebné pro další pokrok ve hře, případně vedoucí k Hardmodu. Přestože existuje sedm předních Pre-Hardmoďáků, jen 6 se může ve světě spawnout přirozeně, jelikož Požírač světů je exkluzivní vůči biomu Corruption a Cthulhův mozek je exkluzivní do světů obsahujících biom Crimson.

Král slizů[edit | edit source]

King Slime Trophy.pngPro strategie o porážce krále slizů,podívejte se na Průvodce:strategie na Krále slizů.Slime Crown.png

Král slizů je obrovský modrý sliz s 2 000 bodů životy (2800 v Expertním režimu). Lze vyvolat Oslizlou korunou poté, co jste během Slizího deště zabil 150 slizáků, nebo se může zřídka objevit i ve vnějších třetinách mapy sám o sobě. Stejně jako všichni nepřátelé, kteří se mohou přirozeně spawnovat, má král Slizu větší šanci na spawnutí při blízkosti vodní svíčky nebo pod účinkem bojového lektvaru. Král sliz je dobrá výzva pro začínajícího hráče a může být snadno poražen taktickým použitím terénu.

Král slizů

V počítačové verzi, Král slizu získá schopnost teleportovat se k hráči, pokud se dostane z dosahu.

Král slizu neposkytuje po porážce přístup k předmětům, které se zjevují, ale mimo Expertní režim padne jedna zlatá mince, jeden nebo dva kusy Ninjova oblečení a jeden z několika "slizkých věcí".

V Expertním režimu, Král slizů má mnohem víc bodů života a může vyvolat Bodavé slizy, které jsou podobné Bodavému Jungle Slizu a Bodavému ledovému slizu.

Oko Cthulhuovo[edit | edit source]

Eye of Cthulhu Trophy.pngPro strategie týkající se porážky Cthulhova oka, podívejte se na Průvodce: Strategie na Oko Cthulhovo.Suspicious Looking Eye.png

Oko Cthulhu má na začátku každé noci 1: 3 šanci na spawnutí, jakmile má hráč 200 bodů života nebo více, 3 nebo více NPC žijících ve vesnici a nebo více než 10 bodů obrany. Bude pokračovat tak dlouho, dokud nebude poražen poprvé. Má celkem 2800 bodů života (3,640 v Expertním režimu). Dá se také vyvolat pomocí podezřele vypadajícího oka v noci. Toto je obecně první boss, kterému musí hráč čelit. Projíždí bloky a spawnuje Cthulhovy pomocníky.

Eye.gif

V Expertním režimu, Cthulhovo oko učiní rychlou řetězovou smyčku ve své druhé fázi, s použitím útoku častěji s nižším zdravotním stavem. Toto může vést k tomu, že se téměř neustále pohybuje při velmi nízkém zdravotním stavu, takže je obzvláště obtížné, aby to hráč v rané hře dokončil.

==[edit | edit source]