Owl.png Wiki reading hard on the eyes? Try out our Dark Theme! Visit the preferences page while logged in and select Hydra Dark. Owl.png

Dirt Block/fi

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
Dirt Block
  • Dirt Block item sprite
  • Dirt Block placed
Auto-use
Stack digit 9.pngStack digit 9.pngStack digit 9.png
Statistics
Type
PalikkaMateriaali
PlaceableYes (1 wide × 1 high)
Use time15 (Very fast)
Rarity00*Rarity level: 0
Research100 required

Multapalikat ovat yksi Terrarian yleisimmistä palikoista. Ne kattavat suurimman osan maailman pinta-alasta. Ne ovat lähes varmasti ensimmäisiä palikoita joita uusi pelaaja näkee, mikä tekee niistä hyödyllisiä ensimmäisen suojan rakentamista varten. Mullan päällä kasvaa usein ruohoa, korruptoitunutta ruohoa, karmiinia ruohoa, tai pyhitettyä ruohoa (vasta kovamoodin alettua). Piikkipensaat voivat kasvaa korruptoituneella tai karmiinilla ruoholla. Multaa voidaan liikutella vapaasti multasauvalla.

Sijainti[edit | edit source]

Kaikki luolat korkeustason 0 yläpuolella on valmistettu mullasta. Kun merenpinnan alainen kerros alkaa (<0 m), luolat ovat noin 50-prosenttisesti multaa. Pieniä laikkuja multaa löytyy luolastokerroksesta, vaikka se koostuu enimmäkseen kivestä. Kun Lihamuuri on tapettu, uutta multaa muodostuu, kun mutapalikat korruptoituvat tai karminoituvat.

Ominaisuudet[edit | edit source]

Multapalikka on yksi pelin heikoimmista kuutioista. Yksi isku useimmista hakuista kaivaa sen onnistuneesti, mutta jos sen päällä kasvaa ruohoa, siihen tarvii kaksi iskua. Meren pinnan alapuolella oleva multa, samoin kuin kaikilta kahdeksalta sivulta ympäröity multa, toimii luonnollisena muurina korruptiota, karmiinia ja siunausta vastaan, sillä sitä ei voi käännyttää jos sen päällä ei kasva ruohoa.

Työstö[edit | edit source]

Resepti[edit | edit source]

Käytetään[edit | edit source]

Historia[edit | edit source]

  • Desktop 1.1: Voidaan käyttää mutapalikoiden valmistukseen veden lähellä ollessa.