Eater of Worlds/tr

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Turkish translation project.
Cihan Yiyen
Eater of Worlds.png
Statistics
Tür BossBurrowing Enemy
Bulunduğu yer The Corruption
Yapay zeka tipi Worm AI
Maksimum can 7485 / 10479
Tepme direnci 100%
Bağışıklık: PoisonedOn Fire!Cursed InfernoConfusedVenomShadowflame
Item (Quantity) Rate
Shadow ScaleShadow Scale
• 50-100 / 100-150
100%
Demonite OreDemonite Ore
• 100-250
100%
Lesser Healing PotionLesser Healing Potion
• 5-15
100%
Eater of Worlds MaskEater of Worlds Mask 14.29%
Eater of Worlds TrophyEater of Worlds Trophy 10%
Eater's BoneEater's Bone 5%
Treasure Bag (Eater of Worlds)Treasure Bag
(Eater of Worlds)
Desktop VersionConsole Version
• in Expert mode only Desktop version
100%
Internal NPC ID: 13-15

Eater of Worlds Trophy.png "Çığlıklar etrafında yankılanıyor..." Eater of Worlds Trophy.png

Cihan Yiyen; Zor Mod öncesi, Yolsuzluk temalı, Solucan benzeri dev bir Patrondur. Yolsuzluk içinde Solucan Yemi kullanılarak veya 3 tane Gölge Küresi kırılarak çağrılır.

Cihan Yiyen tek bir hedef değildir, 50 parçadan oluşan (1 kafa, 48 vücut, 1 kuyruk) ve bağımsız sağlık değerlerine sahip olan bir diziden oluşur. Cihan Yiyen'in içteki parçalarından biri yok edildiğinde, daha küçük solucanlara ayrılır. Her küçük solucanın kendisine ait bir kafası ve kuyruğu vardır. Patronu öldürmek için her bir parçanın yok edilmesi gerekir.

Cihan Yiyen'i yok etmek Gölge Pullarını elde etmenin tek yoludur. Ayrıca hatırı sayılır ölçüde Demonit Cevheri de düşürür. Bağımsız parçalar bunların bir kısmını, patronun tamamını yok etmek daha da fazlasını düşürür. Cihan Yiyen Zehir, Ateş ve Cursed Inferno etkilerine karşı bağışlık sahibidir.

Crimson sureti Cthulhu'nun Beynidir. .

Parçalar[edit | edit source]

Kafa
Eater of Worlds Head.png
Statistics
Tür Enemy
Hasar 22 / 48
Maksimum can 65 / 91
Defans 2
Drops
Para 3 Silver Coin
Item (Quantity) Rate
Demonite OreDemonite Ore
• 2-5
50%
Shadow ScaleShadow Scale
• 1-2 / 2-3
50%
Rotten ChunkRotten Chunk
Mobile Version
33%
Internal NPC ID: 13
Gövde
Eater of Worlds Body.png
Statistics
Tür Enemy
Hasar 13 / 20
Maksimum can 150 / 210
Defans 4
Drops
Para 3 Silver Coin
Item (Quantity) Rate
Demonite OreDemonite Ore
• 2-5
50%
Shadow ScaleShadow Scale
• 1-2 / 2-3
50%
Rotten ChunkRotten Chunk
Mobile Version
33%
Internal NPC ID: 14
Kuyruk
Eater of Worlds Tail.png
Statistics
Tür Enemy
Hasar 11 / 17
Maksimum can 220 / 308
Defans 8
Drops
Para 3 Silver Coin
Item (Quantity) Rate
Demonite OreDemonite Ore
• 2-5
50%
Shadow ScaleShadow Scale
• 1-2 / 2-3
50%
Rotten ChunkRotten Chunk
Mobile Version
33%
Internal NPC ID: 15

Başarı[edit | edit source]

Achievement Worm Fodder.png
Worm Fodder • "Defeat the Eater of Worlds, a massive worm whom dwells in the corruption."
Cihan Yiyen'i ilk kez yok et. Desktop VersionConsole Version

Notlar[edit | edit source]

  • Cihan Yiyen Uzman Mod'da bütün parçalarından Zehirli Tükürük atar.
  • Cihan Yiyen'i öldürmek Meyhane Bekçisi NPCsi'nin doğmasına olanak sağlar. Meyhane Bekçisi sabah vakti rastgele bir yerde doğar.
  • Slime Bineği Zehirli Tükürüğün üstünde zıplarsa onu yok eder ve oyuncuyu korur.
  • Cihan Yiyen'in farklı parçaları aynı değerlere sahip değildir. Kafa, kuyruk ya da gövdeden önemli ölçüde daha çok hasar verir ama daha az sağlığa ve savunmaya sahiptir.
  • Cihan Yiyen'i bir diğeri hayattayken çağırmak mümkün değildir.
  • Eğer oyuncu patronu öldürmeden yolsuzluktan ayrılırsa patron kaybolur. Bu olay ayrıca yolsuzluk biyomunun dışındaki gölge küreleri kırılınca da gerçekleşir (Gölge Küreleri'nin etrafındaki yolsuzluk biyomu Clentaminator veya Arındırma Tozu kullanılarak yok edildiyse bu mümkündür).
  • Bütün Solucanlar gibi Cihan Yiyen de Lav'dan etkilenmez.
  • Bireysel parçalar tek başlarına yaşayamaz. İki parçadan oluşan küçük bir solucanın tek bir parçasını yok etmek, onun iki parçasını da yok eder.
  • Yeni oluşan kuyruk parçalarının sağlığı yenilenir, kafa parçalarının yenilenmez.
  • Yok Edici adında, Cihan Yiyen'e benzeyen bir Zor Mod Mekanik Patron'u vardır.
  • Patronun doğuş yeri dünyanın dibi değil, oyuncuya yakın bir yerdir. Çağrılan yere bağlı olarak Cihan Yiyen, mağara gibi boş bir alanda sıkışabilir. Bu sıkışma sadece birkaç saniye sürer, çünkü Cihan Yiyen blokların içinden geçebilir.
  • Eğer Uzman Mod'da iseniz, ve patron sizi öldürdüyse düşen paralarınızın tamamının kaybolma ihtimali vardır. Çünkü bütün parçalar ayrı bir düşman sayılır. Bu yüzden eğer paralarınızı kaybetmek istemiyorsanız, savaştan önce onları bir sandığa, Kumbara'ya veya kasa'ya koymanız önerilir.
  • Cihan Yiyen doğduğunda, bir halka oluşturacak şekilde ilerler ve daha sonra eski haline döner. Ona bu haldeyken saldırmak tüm parçalarına hasar verdiğinden onu birkaç saniyede öldürür. Bu teknik Yok Edici'ye karşı da işe yarar.
  • Bu patron, oyuncu yolsuzluktan ayrıldığında çoğu patron gibi kaybolana kadar yeraltına gitmek yerine, kaybolana kadar gökyüzüne doğru ilerler.
  • Uzman Mod'da öldürüldüğünde Solucan Atkısı'nı içeren bir Hazine Çuvalı düşürür.

İpuçları[edit | edit source]

For more elaborate strategies on defeating Eater of Worlds/tr, including Weapon and Arena recommendations, see Guide:Eater of Worlds strategies.

  • Büyüklüğü ve çok sayıdaki parçaları nedeniyle tek seferde birkaç kere hasar verebilen silahlar bu düşmana karşı etkilidir.
  • Ayrıca El Bombası gibi alan hasarı veren silahlar da büyük bir avantaj sağlayabilir. Ama Uzman Mod'da bunların çok daha az hasar verdiği de unutulmamalıdır.
  • Bağımsız solucanların kafaları yok edildiğinde yer altına geri çekilme eğilimleri vardır.
  • Eğer mümkünse kafalara ya da kuyruklara nişan almaya çalışın. Eğer ilk bu parçalar yok edilirse solucan daha fazla bölünemez.
  • Cihan Yiyen'i sürekli olarak öldürmek Zor Mod öncesi en etkili para kazanma yolları'ndan biridir. Ayrıca düşürdüğü eşyaları satmak da her seferinde ortalama olarak 9-11 arası Gold Coin kazandırır.
  • Zor Mod sırasında Cihan Yiyen'i Kar Biyomu'nda sürekli olarak öldürmek Amarok'u elde etmek için etkili bir yöntemdir. Çünkü patronun her bir parçasının bu silahı 80'de 1 oranında düşürme ihtimali vardır. Her bir yoyo, niteliklerine bağlı olarak 5 Gold Coin'a satılabilir.
  • Zehirli Diken silahı (Gölge Kürelerinden 50% ihtimalle düşer) duvarların içinden hasar verebildiği ve aynı anda birden fazla parçaya hasar verebildiği için Cihan Yiyen'e karşı etkilidir.
  • Cihan Yiyen etrafınızı sardığında kaçmanın hızlı bir yolu da savaş alanının üstünde bir yatağınızın olmasıdır. Böylece kaçmak için bir Geri Çağırma İksiri, Sihirli Ayna, Buz Aynası ya da Cep Telefonu kullanabilirsiniz.
  • Yeterli miktarda Mana ve Sağlığa sahipseniz yaklaşık 15x15 boyutunda kapalı bir kutu inşa etmek ve Su Topu'nu kullanmak Cihan Yiyen ile savaşmak için iyi bir yöntemdir. Benzer bir taktik Cthulhu'nun Beyni'ne karşı da kullanılabilir.

Ayrıca Bakın[edit | edit source]

Tarihçe[edit | edit source]

  • Desktop 1.3.0.5: Zehirli Tükürük saldırısının hasarı düşürüldü.
  • Desktop 1.3.0.1: Yeni bir yapay zeka eklendi, artık oyunculara Zehirli Tükürük atıyor.
  • Desktop 1.1.2:
    • Yolsuzluk içinde olmadığı için kaçsa da artık Cihan Yiyen'i üçüncü bir Gölge Küresi'ni Kutsallık içinde kırarak çağırmak mümkün.
  • Desktop 1.0.6:
    • Artık kaçarken öldürülemiyor.
    • Kafanın sağlığı 80'den 60'a, hasarı ise 43'den 22'ye düşürüldü.
    • Gövdenin sağlığı 210'dan 150'ye, hasarı 18'den 13'e, zırhı ise 7'den 4'e düşürüldü.
    • Kuyruğun sağlığı 300'den 220'ye, hasarı 15'ten 11'e, zırhı ise 10'dan 8'e düşürüldü.
  • Desktop 1.0.5:
    • Artık Gölge Zırhı düşürmüyor.
    • Artık oyuncuları yolsuzluğun dışında takip etmiyor.
    • Kafanın sağlığı 140'tan 80'e, hasarı ise 50'den 43'e düşürüldü.
    • Gövdenin sağlığı 230'dan 210'a, hasarı ise 25'ten 18'e düşürüldü.
    • Kuyruğun sağlığı 350'den 300'e düşürüldü.
  • Desktop 1.0.4:
    • Hızlı erişim çubuğundan Solucan Yemi'ni seçmenin Cihan Yiyen'i çağırması hatası düzeltildi.
    • Kafanın sağlığı 120'den 140'a, hasarı 40'tan 50'ye, zırhı ise 0'dan 2'ye yükseltildi.
    • Gövdenin sağlığı 200'den 230'a, hasarı 10'dan 25'e, zırhı ise 4'ten 7'ye yükseltildi.
    • Kuyruğun sağlığı 300'den 350'ye, hasarı 10'dan 15'e, zırhı ise 8'den 10'a yükseltildi.