Fall damage/hu

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Hungarian translation project.

Az esési sérülés a játék egyik alapvető funkciója: ha a játékos túl magasról esik le, sérülést szenved. A játékos csak egy bizonyos mértéknél nagyobb esés után fog sérülést szenvedni, de innentől a sérülés mértéke egyenesen arányos a megtett távolsággal (és nem a zuhanás sebességével).

Számítások[edit | edit source]

Amennyiben a játékos 25 kockánál (50 lábnál) kevesebbet zuhan, egyáltalán nem sérül meg. A 26. kockát elérve (52 láb) mindenféle felszerelés nélkül 10 életerőnyi sérülést kapunk. Innentől kezdve minden egyes megtett kocka 10 sérülést (lábanként 5 sérülést) jelent. Például: ha 50 kocka magasságból zuhanunk a mélybe, 250 életerővel leszünk szegényebbek.

Ezek alapján a következő egyenlet írható fel:

sérülés = 10 × (magasság − 25)

Azonban a zuhanás után elszenvedett sérülést befolyásolja milyen a védekezésünk.

Egészítsük ki az előző egyenletet a védekezésünkkel. Vegyük a páncélzatunk és kiegészítőink által adott védekezést, osszuk el kettővel, majd kerekítsük felfele. Ennyivel csökkenti a felszerelésünk a zuhanás miatt veszítendő életerőt. Például: Ha 19 a védekezésünk, elosztva kettővel 9,5-öt, felfele kerekítve 10-et kapunk. Azaz ha 50 kocka magasságból zuhanunk alá, az előzőekben kiszámolt 250 pontos sérülés helyett csak 240 pontot veszítünk el az életerőnkből.

Ezek alapján az esési sérülés egyenlete:

sérülés = 10 × (magasság − 25) − kerekítés(védekezés ÷ 2)

Stratégiák a sérülés csökkentésére[edit | edit source]

Összesen 7 stratégiát alkalmazhatunk a sérülés csökkentésére, ezeket fejtjük most ki.

Zuhanás megszakítása[edit | edit source]

Az első, és leginkább egyértelmű módja a sérülés megelőzésének az, ha "megszakítjuk" az esést, mielőtt földet érnénk. Erre használhatjuk a Cloud in a Bottle.pngCloud in a Bottlet, a Rocket Boots.pngRocket Bootsot, a Grappling Hook.pngGrappling Hookot, illetve az Ivy Whip.pngIvy Whipet, hiszen bármelyiket használva a "zuhanási magasság" számláló visszaáll nullára, ezzel megelőzve a sérülést.

Környezet előkészítése a zuhanáshoz[edit | edit source]

A második lehetőség az, hogy felkészítjük a területet a zuhanásra. Ezt kétféleképpen oldhatjuk meg:

  • Lerakhatunk Wood Platform.pngWood Platformokat minden 25. kockánál, így bár lassabban jutunk el a célunkig, biztosan nem szenvedünk sérülést az út folyamán.
  • Csinálhatjuk azt is, hogy a zuhanó csatorna végén Cobweb.pngCobwebet vagy vizet helyezünk el, ami megállítja a zuhanásunkat, így ezzel a megoldással sem veszítünk életerőt. Érdemes megjegyezni, hogy a pókhálót használva a földet érés után a háló összetörik, amit így fel kell vennünk, és újra le kell raknunk, ha szeretnénk, hogy a következő alkalommal is túléljük a zuhanást. Emiatt hasznosabb a vizet használni, hiszen azt nem veszi fel karakterünk a zuhanás végén - ugyanakkor megfelelő mélység elérése után a vízből láva lesz, így kénytelenek leszünk más alternatíva után nézni.

Lucky Horseshoe használata[edit | edit source]

A Lucky Horseshoe.pngLucky Horseshoe, vagy magyarul szerencsepatkó egy kiegészítő, ami teljesen eltörli az esési sérülést, és a repülő szigeteken elrejtett Chest.pngChestekben találhatjuk meg. Kifejezetten hasznosak lehetnek a szakadékok felfedezése közben.

Ha megszereztük a Grappling Hook.pngGrappling Hookot, és/vagy a Cloud in a Bottle.pngCloud in a Bottlet a szerencsepatkó veszít a hasznából, és esetlegesen le is cserélhetjük, bár tény, hogy a biztonság kedvéért nem árt, ha mindig magunkon hordjuk a patkót is.

Featherfall Potion[edit | edit source]

A Featherfall Potion.pngFeatherfall Potion, vagy magyarul tollszerű zuhanás poti lelassítja a játékos zuhanását, és megszünteti az esési sérülést, még akkor is, ha a hatása a LE gomb megnyomásával ideiglenesen kiiktatható.

Ejtőernyő pókhálóból[edit | edit source]

Bár a 2. pontban kifejtett megoldásnál sokkal rizikósabb, alapja mégis ugyanaz, de ezt a technikát ismeretlen területek felfedezésekor is alkalmazhatjuk. A lényege az, hogy zuhanás közben kezünkbe vesszük a Cobweb.pngCobwebet, majd mielőtt földet érnénk leteszünk magunk alá pár kockányit. Így nullára csökkenthető az esési sérülés, bár ezt a technikát ritkán alkalmazzák, hiszen a pókháló csak a hátteret borító falon, vagy kockák oldalán helyezhető el, így előfordulhat, hogy megfelelő alapzat hiányában nem tudjuk letenni a pókhálót, és egyszerűen szétkenődünk a padlón. Kezdésnek nem rossz ez a megoldás, hiszen pókhálót könnyű nagyobb mennyiségben összegyűjteni.

Ejtőernyőzés vödörrel[edit | edit source]

Ehez a megoldáshoz egy Empty Bucket.pngBucketra van szükségünk, amit vízzel kell megtöltenünk. Zuhanás közben ezt a vödör vizet kell magunk alá öntenünk, majd ha elértük újra felvennünk. Így elérhetjük, hogy olyan lassan zuhanjunk, mint a víz, bár valójában nem fogunk zuhanni, hisz vízhez érve nullázódik az "esési magasság". Ezt a megoldást a barlangok, illetve a romlás felfedezése közben érdemes használni, hiszen mindkét környezetben gyakran találhatunk vizet a földet érés után, így visszakaphatjuk az esetlegesen elhasznált vizet. Mivel a víz bizonyos mélységtől elpárolog, ott más alternatíva után kell néznünk. Érdemes megjegyezni, hogy ez a módszer alkalmazható lávával is, bár ha nem aktiváljuk az Obsidian Skin.pngObsidian Skin buffot valószínű, hogy az esési sérülés helyett a láva okozta égési sérülésekbe fogunk belehalni.

Homoklétra[edit | edit source]

Ha nagyobb zuhanásnak nézünk elébe, vagy esetleg félünk, hogy az esés végén egy láva medence vár minket, gyűjtsünk rengeteg Sand Block.pngSand Blockot. A beláthatatlan szakaszhoz érve dobáljunk le homokot egészen addig, amíg az így keletkező homok oszlop nem kerül legalább 25 kockás közelségbe. Ha megvan, ugorjunk az oszlop tetejére, és kezdjük el bányászni a lábunk alatt levő kockát, így lejutva egészen a padlóig. A homok hasznos lehet akkor is, ha más, kellemetlen dologtól szeretnénk megszabadulni, mint például nagyobb láva vagy víz medencék. Erről részletesebb leírást találsz a bányászati módszerek útmutatóban.

Legnagyobb esési sérülés[edit | edit source]

Habár magának az esési sérülésnek nincs felső határa, a térkép mérete mégis megad egy elérhető maximumot.

Nagyméretű térképen játszva a maximális esési sérülés 23270, ez a térkép legfelső pontjától a térkép legalsó pontjáig tartó zuhanást jelenti. Ez a távolság összesen 2352 kockát jelent (a kezdeti 25 kockával együtt, ami nem számít a sérülés kiszámításakor). Ez egyben azt is jelenti, hogy nagyméretű térképen a világ aljától a tetejéig összesen 2352 + 2 kockányi terület van, mivel a magasság a karakterünk lábától számítódik, így a karakter teste és feje +2 kockát jelent a világ tetején. Ezáltal összesen 2354 kockányi (azaz 4708 lábnyi) magasság áll a játékos rendelkezésére (a világ ennél valójában kicsit nagyobb, de azokra a helyekre csak a szörnyek juthatnak el).

Promotional Content