Guide:Getting started/cz

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Czech translation project.
Click to see a list of pages to be merged It has been suggested that this page or section be merged with Guide:Getting started/cz.

Vítej v Terraria!

Tento manuál by Vám měl objasnit základy terrárie a umožnit vám lehčí start. Zahrnuje tvorbu postavy a světa, kraftění, mechaniky hry a další.

Mód Hry[edit | edit source]

V hlavním menu můžete zvolit mód hry. Na Desktop version Desktop version je možnost "Single Player" nebo "Multiplayer", na Console version Console, Old-gen console version Old-gen console, Mobile version Mobile, and 3DS version3DS verzích je možnost "Play Game".

Hru se naučíte lépe v Single Player módu. Doporučujeme začínat zde.

Console version Console, Old-gen console version Old-gen console, Mobile version Mobile, and 3DS version3DS verze mají vestavěný Tutorial, doporučujeme projít tutoriálem a následně pokračovat v manuálu.

Tvorba Postavy[edit | edit source]

The character creation screen

Po vybrání herního módu vybíráte postavu. Ze začátku není žádná postava vytvořena.

Vzhled[edit | edit source]

Můžete změnit následující: Účes, Oči, Pleť a and Oblečení. Note: Toto nastavení je kosmetické a neovlivňuje hraní.

  • Jsou zde 4 varianty oblečení. Později jde změnit v DresserDresser.
    • Pro vybrání barvy:
      • První panel je pro odstín barvy: Mění barvu;
      • Druhý panel je pro sytost: Mění intenzitu barvy. Nižší hodnota = ztráta barvy;
      • Třetí panel je pro světlost: Mění světlost barvy. Nižší hodnota = tmavší barva.
  • Účes lze zmenit ve hře, pokud narazíte na StylistStylistDesktop VersionConsole VersionOld-gen console versionMobile Version. Má k dispozici speciální účesy a barvy, stojí to však peníze (herní měna).

Pohlaví[edit | edit source]

Hra Vám umožní změnit pohlaví vaši postavy. Stejně jako vzhled to nemá vliv na pozdější hratelnost. Vesničani mají unikátní předměty a dialogy, pokud:

Desktop VersionConsole Version Pohlaví lze změnit i po vytvoření postavy a to speciálním lektvarem Gender Change Potion.

Obtížnost[edit | edit source]

Na Desktop version Desktop version and Console version Console version máte možnost vybrat obtížnost hry. Na Old-gen console version Old-gen console, Mobile version Mobile, and 3DS version3DS tato možnost není a každá postava je založena na softcore. Note: Pro první hraní je doporučeno začínat na softcore, je to nejlehčí obtížnost.

Obtížnost nemění hratelnost (Život, útok atd.), mění to, co nastane po úmrtí Vaší postavy.

  • Softcore mode je lehká a také původní obtížnost. Po úmrtí Vám inventář zůstává, jen 1/2 (nebo 3/4) momentálně držených Coins z Vás vypadne na zem.
  • Mediumcore mode je normální obtížnost. Po úmrtí Vám vypadne celý inventář.
  • Hardcore mode je nejtěžší obtížnost. Po úmrtí se vaše postava promění v ducha. Po opuštění světa se postava navždy smaže. (Note: Hardcore mode není to samé jako Hardmode.)

Dokončování[edit | edit source]

  • Klikněte na Create pro potvrzení všech změn.
  • Další stránka vám umožní postavu pojmenovat. Je povoleno vytvořit více postav ze stejným jménem kromě 3DS version 3DS version.

Potvrzením jména se postava vytvoří a přidá do menu. Po vybrání se přesunete do tvorby světa.

Tvorba Světa[edit | edit source]

Na této stránce jste vyzváni k vybrání světa. Kliknutím na New můžete svět vytvořit.

Prvně můžete zvolit velikost:

  • Small - Malá velikost. Biomy jsou malé a blízko sebe. Je lehčí nalézt suroviny ale v menším množství.
  • Medium - Střední velikost je mnohem větší než malá. Je těžší nalézt suroviny, každopádně svět nabízí bohatost a prostor.
  • Large - Velká velikost je masivní. Pro novou postavu zabere celý herní den, než se dostane z jednoho konce na druhý. Je zde velký počet surovin.

Note: Nejrychleji se naučíte na malém světě. Rychleji narazíte na všechny biomy, okolní předměty, rudy atd.

Po vybrání velikosti máte možnost vybrat Normalní nebo Expertní svět.

  • Normální svět nabízí standartní požitek ze hry.
  • Desktop VersionConsole VersionExpertní svět nabídne těžší hratelnost, unikátní předměty a složitější mechaniky.

Silně doporučujeme zkusit expertní svět až dohrajete normální svět.

Potom jste vyzváni svět pojmenovat. Zadejte jménom a potvrďte tlačítkem Accept.

Tímto jste vytvořili svět. Můžete ho vybrat a začít hrát. Postava může hrát na jakémkoliv světě. Je také umožněno přenášet předměty z jednoho světa do druhého.

Započatá Hra[edit | edit source]

A sample Terraria world

Po vybrání světa se přesunete rovnou do hry. Vaše postava se objeví přímo uprostřed mapy, většinou v lese, vzácně v džungli nebo v zimním prostředí. Místo, kde se objevíte je známé jako Spawn Point a na tomto místě se objevíte, pokud Vaše postava umře nebo svět znovu navšívíte.

Note: Spawn Point lze změnit Postelí.

Pohyb a použití předmětu[edit | edit source]

Panel a Inventář[edit | edit source]

V levém horním rohu je 10 slotů. Tyto sloty se považují za panel. Je to nejrychlejší cesta, jak použít předměty. Pro použití, vyber slot pomocí klávesy, myší nebo kolečkem na myši a klikněte kdekoliv v hracím poli.

Main article: Inventory

Klávesou Esc nebo Inventory otevřete inventář. Inventář se skládá z 40 slotů na předměty, 4 sloty na mince a munici, slot na zničení nepotřebných předmětů a sloty na vybavení. Zde také mužete kraftit předměty.

All newly created characters begin with the following items in their inventory:

Pohyb v inventáři[edit | edit source]

Předměty lze přemístit pomocí myši a zvolením daného slotu. Pokud zvolíte již obsazený slot, předměty vyměníte. Předmět lze vyhodit z inventáře pomocí pravého tlačítka na myši a kliknutím na hrací pole.

Určité sloty mají speciální využití:

  • Sloty panelu jsou přístupné i při zavřeném inventáři.
  • Sloty na munici mohou uchovat jen ammunition.
  • Sloty na mince mohou uchovat jen coins.
  • Slot na níčení slouží k likvidaci nepotřebných předmětů.
  • Sloty na výbavu slouží na výzbroj a předměty s pasivním bonusem.


Ostatní UI elementy[edit | edit source]

Červená srdce

PlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.png

je Health vaší postavy. Srdce = 20 života.

Každá postava začína na 100 životech (5 červených srdcí) a může život navýšit pomocí Life CrystalLife Crystal, dále pomocí Life FruitLife Fruit, které se dá získat v Hardmode. Maximální počet života je 500.

Život se regeneruje krátce po utržení poškození. Postava, co je v klidu má však regeneraci vyšší.

Modré hvezdy značí počet Mana. Hvězda = 20 many. Každá postava začína s 20 many (1 modrá hvězda). Počet lze navýšit Mana CrystalMana Crystal. Maximum many je 200 (10 modrých hvězd). Lze také navýšit pomocí výbavy.

Mana, stejně jako život, se regeneruje krátce po použití. Postava, co je v klidu má však regeneraci vyšší

For more details on Health and Mana, refer to the respective articles.

Den První[edit | edit source]

Po načtení do světa se objevíte na spawnu s prvním vesničanem poblíž, GuideGuide. Můžete na něj promluvit pomocí Open / Activate. Pro nové hráče má řadu tipů a také vám ukáže recipes, jestliže mu dáte materiál.

Stavění a těžení[edit | edit source]

Pro těžení vyberte krumpáč. Doporučuje se umístit krumpáč do panelu protože je to předmět, který se používá často. Pokud najedete kurzorem na blok poblíž vás, podržte Use / Attack. Po pár úderech blok rozbijete a přemění se na sebratelný předmět. Předměty sbíráte tak, že se k nim přiblížíte.

Pro stavění z bloků vyberte z inventáře blok. Nyní najeďte kurzorem poblíž vaší postavy a stiskněte Use / Attack. Blok z inventáře položíte. Bloky nelze pokládat do prostoru, musí se stavět na sebe.

Postavené bloky lze znovu vytěžit, dokonce lze vytěžit i bloky, které nějaké bloky podepírají - bloky zůstanou ve vzduchu. Jsou tu i nějaké výjimky jako SandSand nebo SiltSilt, které spadnou, jakmile nemají pod sebou nějaký blok.


Stavba[edit | edit source]

A basic house for the first night in Terraria
Main article: House

Začátkem hraní je dobré si postavit nějaké malé útočiště. Za dům se zde považuje plocha obestavěná bloky a zastavěná zdí, toto umožní, aby se NPCs nastěhovali. Toto útočiště vás také ochrání první noc před nepřáteli.

Každý svět má ze začátku vesničana Guide. Je to nejlepší zdroj informací.

  • WoodWood je základní surovina, použijte Copper AxeCopper Axe k pokácení Trees.
  • Jestliže se k vám blíží nepřítel, zvolte vaši zbraň a zaútočte.

Až natěžíte 200 dřeva, vraťte se na místo, kde jste se poprvé objevili a vykopejte první vrstvu bloků.

Tip: Workbench je považován jako stůl, tudiž splňuje jednu z podmínek pro Housing.
For more information, see guide:Bases.

Pokud se stane, že nestihnete útočiště postavit do první noci, je možné se jednoduše podkopat a na jednu noc zahrabat.

Jakmile začne Night, vesničani se vrátí do svých domovů a noc přečkají.

Útok[edit | edit source]

The red numbers are the damage dealt to the character; the orange numbers are the damage done to Monsters.

Během hraní narazíte na enemies. K boji používejte zbraně. Zde jsou 4 typy:

Každé poškození uděleno vaši postavě se zobrazí červeně nad její hlavou. Poškození uděleno nepříteli se zobrazují oranžově. Během regenerace se dané hodnoty zobrazí zeleně.

Nepřátelé zanecháváji po úmrtí mince a další specifické předměty. Některé předměty jsou často k naleznutí, jiné extrémě vzácné, záleží na "Procentuální šanci".

Léčba[edit | edit source]

Léčba vám okamžitě dodá život.

  • Nejrychlejší léčba během začátků je MushroomMushroom. Stačí ji jednoduše použít. Dá se najít poměrně lehce, k sebrání stačí použít jakýkoliv nástroj v její blízkosti. Konzumace vám dodá
    15 života.
    • Poznámka: Konzumování léčebných prostředků vám udělí Potion SicknessPotion Sickness. Ve zkratce vám to zamezí konzumovat více prostředků za sebou. Po 60 vteřinách můžete konzumovat znova.
  • Během prozkoumávání světa narazíte na lepší a účinnější Healing Potions. Obnoví více života.

Shrnutí[edit | edit source]

Nyní znáte všechny základy, nejlepší cesta k naučení je pokračovat v hraní. Hodně užitečné je prohlédnout Armor a Weapons stránky, které by vám mohli dát směr. Další zajímavosti a informace jsou k nalezení na této wiki.

Tipy[edit | edit source]

  • Opuštění světa a vrácení se zpět do něj vás vrátí na počáteční spawn.
  • Jestliže najdete SunflowerSunflower, položte je kolem svého útočiště. Poblíž ní se rychleji pohybujete.
  • Nejlepší je ze začátku stavět útočiště poblíž Spawn.
  • Při prokopávání hluboko do podzemí je lepší mít i cestu zpět. Použijte RopeRope při kopání pod sebe.
  • Pochodně nikdy nevyhasnou, pokládejte je všude v podzemí.
  • Vyhněte se Corruption / Crimson při úplném začátku, tyto biomy obsahují silné nepřátelé.
  • Jestliže chcete kovadlinu ale nechcete plýtvat železem, je možné na ni narazit v podzemních stavbách.
  • Ve vodě lze použít glowsticky, které vám ostvítí zaplavenou plochu.

Více informací[edit | edit source]

Crafting 101 - Jak funguje "Crafting"

NPCs - Seznam vesničanů.

Bases - Jak postavit pevnost.

Mining techniques - Stránka o těžení.

Gardening - Jak funguje zahraničení v terrarii.

List of Weapons - Seznam zbraní.

PvP - Stránka o soubojích s hráčema.

Eye of Cthulhu Boss Fight - Článek o prvním bossu.

List of Bosses - Seznam bossů

Všechny návody jsou vhodné pro začátečníky.