House/bg

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Bulgarian translation project.
Прост дом

Домът е сграда, построена от играча, която може да служи като начална точка за NPC-та. NPC-тата изискват незает Дом преди да могат да се появят (с изключението на Guide, Майстор гоблин, Магьосник и Механик).

Можете да проверите дали една къща е подходяща чрез Housing Menu, въпреки че може да са необходими допълнителни стъпки, за да се постави NPC Флаг.

Изисквания[edit | edit source]

Една сграда трябва да отговаря на няколко изисквания, за да бъде разпозната от играта като подходящ дом за NPC-та.

Размер[edit | edit source]

Домът трябва да бъде поне 6 блока висок и 8 блока широк, или 5 блока висок и 7 блока широк; без включване на стени, под или таван.

Рамка[edit | edit source]

Къщата трябва да бъде напълно затворена:

  • Страничните стени (вертикални блокове) могат да бъдат направени от blocks, Doors или Wood Platforms.
  • Подът и тавана (хоризонтални блокове) могат да бъдат направени от блокове или дървени платформи.
Sign.png
Important: NPC-то има нужда от поне един солиден (не-платформен) блок, на който да стои през нощта.

Вход[edit | edit source]

Къщата трябва да има поне един вход, който може да бъде door в стена или wood platform на тавана или пода.

Sign.png
Important: Ако къщата е с минималната широчина, отварящите се навътре врати трябва да бъдат затворени, за да се постави NPC Flag.

Фонова стена[edit | edit source]

Дом с "прозорци" преди обновяване 1.1, което добави Стъклени стени.

Къщата трябва да има background wall, за да бъде подходяща. Всички стени, направени или изкопани от играча, са подходящи, когато са поставени.

  • Стени, които не са поставени от играча (като природните dirt walls) не се броят, с изключение на тези, генерирани в сградите на Floating Island, Dungeon Walls или Planked Walls намиращи се в Underground Cabins.
  • Фоновите стени могат да съдържат дупки, ако дупките не са по-големи от 4 блока (например 4 фонови блока, които са 2x2 парчета стена).
    • Стените могат да имат многобройни дупки, стига да са разделени от поне един блок или фонова стена.
    • Наличието на фонови дупки може да предизвика появяването на чудовища в Дома.
Guide.png
Hint: За да направите прозорци, поставете Glass Walls.

Обзавеждане[edit | edit source]

Домът трябва да има поне един Предмети за комфорт и Предмети с гладка повърхност.

Предмети за комфорт[edit | edit source]

Трябва да бъде поставен поне един предмет за комфорт в Дома. В момента следните предмети могат да се използват като такива:

Sign.png
Important: Ако къщата Ви има стол и е подходяща, но не можете да поставите NPC флага, преместете стола, така че да има празен не-платформен блок пред него. Това предоставя солиден блок, където да стои NPC-то, защото играта предпочита да поставя NPC-та пред столове.

Предмети с гладка повърхност[edit | edit source]

В Дома трябва да бъде поставен поне един предмет с гладка повърхност, който не може да бъде изцяло поставен върху дървени платформи. В момента следните предмети могат да се използват като такива:

Източник на светлина[edit | edit source]

Домът трябва да има поне един light source. Furnace, Lamp Post, Disco Ball или Glowstick не могат да бъдат използвани за тази цел.

Местоположение[edit | edit source]

Ако къщата е построена прекалено близо до покварени блокове (като ebonstone), тя ще стане необитаема. Присъствието на някои осветени блокове може да намали "Нивото на поквара" на къщата.

Най-простия валиден вариант[edit | edit source]

Необходими материали:

Общо материали:

Забележки[edit | edit source]

  • Домовете могат да бъдат свързани и да споделят стени, подове, тавани и врати.
  • Ако искате да спрете NPC-та да се разхождат наоколо, поставете факла на земята от всяка страна на вратата. Не само ще се брои за източник на светлина, но също така ще попречи на NPC-тата да излязат. Но това също така ще затрудни отварянето на вратата от играча, защото ще трябва да погледнете обратно на вратата, за да я отворите или да цъкнете с десен бутон върху факлата и да я поставите отново след това.
  • Ако пристигне NPC и има къща можете просто да излезете от играта и да влезете отново и NPC-то ще се "телепортира" в къщата, която му се полага. Височината няма значение, дори ако свободната къща се намира във въздуха, докато се квалифицира като къща и към нея е било насочено NPC. Според времето на деня, по-прост начин да ги накарате да се появат в домовете си е да изчакате нощта и да извървите 2-3 дължини на екрана от NPC-то/дома и те автоматично ще изчезнат и ще се появат в стаите си.
  • В единична игра можете да се окажете с 10 NPC-та (и едно по време на празниците). Препоръчително е да построите поне десет стаи, които да отговарят на изискванията, преди да започнете изграждането на щаб.

История[edit | edit source]

  • Desktop 1.1: Вече има built in interface за проверка дали къща е подходяща за нанасяне и определяне коя къща за кое NPC е.
  • Desktop 1.0.6: Променени изисквания; вече можете да използвате легло, тоалетна, трон или пейка вместо стол, и скрин, вана или библиотека вместо работна маса.House/es