King Slime/tr

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search

*Türkçe Çeviri Hazırlanırken Kasti olarak bazı kelimeler ingilizce bırakılmıştır, bunun sebebi oyun içerisinde türkçe olmayan kelimelerin kafa karışıklığı yaratmamasını istememdir.(Çeviri Aşamasında)

King Slime
King Slime.pngOld-gen Console, Mobile, 3DS versions
Statistics
TypeBossSlime
EnvironmentForest
AI TypeKing Slime AI
Damage40 / 64
Max Life2000 / 2800
Defense10
KB Resist100%
Drops
Coins1 Gold Coin

King Slime Trophy.png "Sümüksü Her şeyin Lordu." King Slime Trophy.png

Slime King bir boss, adından da anlaşıldığı gibi kendisi çok büyük bir slime. Rainbow Slime'dan yaklaşık 5 kat daha büyük (En büyük sıradan slime).

Balçık Kral bu koşullar altında ortaya çıkar:

  • Oyuncu Slime Crown'u kullanınca.
  • Slime Rain event'i boyunca belirli sayıda slime öldürünce.
  • Haritanın üçte ikisi içerisinde rastgele ortaya çıkabilir (orta kısımda asla ortaya çıkmaz).

King Slime hasar aldığında sıradan slime'lar ortaya çıkar(Blue Slime'lar) ve aynı zamanda boyutu küçülüyormuş gibi gözükür. King Slime'ı yendiğinizde mutlaka Ninja clothes parçalarından birini düşürür . King Slime ortaya çıktığında, bu mesajı görürsünüz "King Slime has awoken!" King Slime öldüğünde ise "King Slime has been defeated!" mesajı görünüz.

King Slime Poisoned(zehir) etkilerine bağışıklıdır.

Rastgele Ortaya Çıkma[edit | edit source]

King Slime bu koşullar altında 300'de 1 şansla başka bir slime'ın yerine geçebilir:

  • Oyuncu uzak noktalardan birini keşfederse (sol veya sağ).
  • Depth(derinlik) 0'dır. Ortalama yer seviyesi daha yüksek olduğu yüzeyin altındada olsa ortaya çıkabilir .
  • Standar olarak, yeşil grass(ot) potansiyal ortaya çıkma noktasıdır(buraya bir göz gezdirin NPC spawning)

Slime YağmuruMasaüstü versiyonu[edit | edit source]

Eğer Slime Rain eventinde oyuncu 150 slime öldürürse (lav, vb. öldürmeler sayılmaz ), King Slime ortaya çıkar. Boss öldürülürse eventte kısa süre içerisinde biter - Eğer bütün oyuncular ölürse, boss ortadan yok olur ve event kendiliğinden yok olmak üzere bi süre devam eder. Eğer bir dünyada King Slime zaten öldürülmüşse, King Slime`yi yeniden canlandırmak için 75 slime öldürmek yeterli olacaktır.

Başarım[edit | edit source]

Achievement Slippery Shinobi.png Slippery Shinobi King Slime`ı ilk defa yendiğinizde aldığınız bir başarımdır.

Notlar[edit | edit source]

  • King Slime'a genelde 'mini-boss' veya 'yan-boss'gözüyle bakılır. King Slime geniş ve büyük bir boss ama öldürüldüğü zaman oyunda büyük ilerleme kaydetmiş olmazsınız. King Slime blokların içinden ateş edemez ve blokların içinden geçemez. Bu da demek oluyor ki, King Slime'a bloklar aracılığıyla tuzak kurabilir veya ona karşı koruma sağlayabilirsiniz. (Eğer King Slime tuzağa takılmışken çok uzağa giderseniz, despawn olabilir.)
  • Bilgisayar versiyonunda, eğer King Slime hedefine ulaşamazsa, oyuncunun yanına ışınlanır.
  • Bir oyuncu sadece bir Balçık Kral ortaya çıkarabilir. İkincisini ortaya çıkarmak işe yaramatacak, ve slime crown(Balçık Taçı) çalışmayacaktır.
  • Masaüstü Versiyonu'nunda Expert modda, Balçık Kral daha fazla HP'si (2800) var ve canı azaldıkça Spiked Slimes(Dikenli Blçıklar) ile normal balçıklar ortaya çıkarır.
  • Goblin Scouts(Goblin Keşifçileri) Balçık Kral ile aynı bölgelerde ortaya çıkar, Yani biriyle karşılaşırsanız bakmanız gereken doğru yeri bulmuşsunuz demektir. Bazı yerlerde sen keşfettikçe, inşa ettikçe, vb. zamanlarda balçıkları öldürmesi için aktif bir minion Balçık Kral'ın ortaya çıkmasına neden olabilir. Bir Water Candle(Su mumu) ve/yada Battle Potion(Savaş iksiri) onunla karşılaşma sürecini hızlandırabilir.
  • Not olarak, Balçık Kral kendisi hiç gel(jel) düşürmez, ama ortaya çıkarttığı mavi balçıklar çıkarır.

İpuçları[edit | edit source]

Balçık Kralı yenmek için -Silah ve Arena tavsiyeleri dahil- daha etkili stratejiler istiyorsanız Kılavuz: Balçık Kral stratejilerine göz atın.

  • Balçık Kral Gel(Jel) çiftçiliği için iyi bir yöntem olabalir, Alev Makinesi aminosu için kullanmak örnek olabilir.
  • Balçık Kral, çok daha uzağa ve yükseğe sıçrayabilmesi ve zarar aldıkça başka balçıklar ortaya çıkarması dışında aynı normal bir balçık gibi davranırthat he
  • Piercing weapons can not only damage King Slime but kill the additional slimes it spawns.
  • Balçık Kral'ın en yüksek sıçrayışı kesin olarak 17-bloktur.
  • Magic weapons(Büyü Silahları), ortaya çıkardığı mavi balçıklar her biri 100 mana dolduran Mana Stars(Mana Yıldızları) düşürdüğü için savaşta iyi gider.
  • Eğer oyununda Balçık Kral'ın erkenden ortaya çıkmasını istiyorsan, evini dünyanın köşelerine yakın yap ki sıkça ortaya çıksın.
  • Balçık Kralı Balçık Taç ile belirli Hardmode alanlarında kullanmak Fazla sayıdaki savaşta ortaya mavi balçık sayesinde hızlı ve kolay bir yeraltı Soul(ruh) ve Biome Key(Biyom Anahtarı) çiftçiliği yapılabilir.

Tarih[edit | edit source]

  • Desktop 1.3.0.1: Sprite, tacı dahil edecek şekilde güncellendi. Yeni droplar (ganimetler) eklendi.
    • Artık Usta Mod AI (Yapay Zeka)sına sahip.
    • Artık sıkıştığı zaman ve oyuncudan 5 saniyeden fazla uzakta olduğunda ışınlanıyor.
    • Artık Slime Rain etkinliğinden sonra doğuyor.
    • Artık Solidifier düşürüyor.
  • Desktop 1.0.5:
    • Artık sıvılarda yüzüyor ve suya bastığı zaman su sıçratma sesi yapmıyor.
    • Artık, tek seferde yalnızca bir Balçık Kral spawn olabilir.
This page is part of the Turkish translation project.