NPCs/bg

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Bulgarian translation project.

NPC или non-playable character е автоматизиран герой, който предоставя услуги на играчите. Повечето NPC-та са продавачи, предлагащи items в замяна за coins (и пари в замяна за предмети). Изключения са Guide, който предоставя информация, и Old Man (преди да се превърне в Clothier). Nurse не продава предмети, но предлага възстановяване на Health в замяна за пари. Играчите могат да използват NPC като застанат близо до него и натиснат с десният бутон върху него. Има общо 21 NPC-та (22 с Дядо Коледа), които могат да бъдат приютени в къщи.

Условия[edit | edit source]

NPC-тата изискват подходящ, свободен Дом, построен от играча. Това е затворена стая (напълно затворена чрез стени, дървени платформи или врати) с фоннови стени, поне един "предмет за комфорт" (Chair, Throne, Bench, Bed, Toilet) и един "предмет с гладка повърхност" (Table, Dresser, Workbench, Bathtub, Bookcase). Guide е NPC, което се появява при създаването ва света, но ще се пренесе в първият създаден от Вас дом. Когато той умре, ще му е нужна стая за възраждане. Всички други NPC-та ще се появат само ако има свободен дом.

Освен това, ще се появат само ако са спазени условията им, обикновено чрез постигането на определен напредък в играта. Например събирането на 50 сребърни coins, за да се появи Merchant, или побеждаването на първият Ви Boss, за да се появи Dryad. Можете да видите изискванията на NPC-тата в таблицата по-надолу.

NPC-тата могат да бъдат премествани в подходящи домове чрез NPC Flag от Housing Menu и можете да проверите дали една стая е подходяща за дом.

Забележки[edit | edit source]

  • NPC-та живеещи в къщи намаляват честотата на възраждане на monsters около тях; следователно, колкото повече NPC-та имате в дадена зона, толкова по-малко чудовища ще се появяват. Този ефект се премахва от Blood Moon.
  • Ако къща, обитавана от NPC е унищожена, то ще я напусне, но ще ходи около същата зона и повече няма да стои на едно място през нощта, докато къщата не бъде възстановена или не е построена друга.
  • Когато падне нощта, NPC-тата ще влязат в домовете си и ще останат там до изгрева, когато отново ще се разхождат и минават през врати.
  • Всички NPC-та имат изчерпаемо health и могат да получават поражения от врагове, въпреки че здравето им се възстановява автоматично след известно време, и убито NPC ще се възроди и нанесе в подходяща къща.
  • Трябва да бъде ден, за да се появи което и да е NPC.
  • Окованите NPC-та намиращи се под земята могат да бъдат спасени като говорите с тях. Препоръчително е да имате празна стая готова за тях и да ги изоставите възможно по-скоро, за да бъдат убити от чудовища опитващи се да Ви атакуват, и те не могат да се телепортират в полезрението но играч.

Списък на NPC-та[edit | edit source]

Guide.png Guide се появява заедно с играча, когато е започнат нов свят. Той предоставя съвети и рецепти за предмети.
Merchant.png Merchant се придобива когато всички играчи заедно имат повече от 50 Silver Coin в инвентарите си. Той продава някои начални инструменти.
Nurse.png Nurse се придобива когато намерите и използвате Crystal Heart, за да увеличите здравето си над началните 100. Тя може да лекува играчите в замяна за пари.
Demolitionist.png Demolitionist се придобива когато имате explosive във Вашият Inventory и поне един Merchant. Той продава експлозиви, а в hardmode, Hellfire Arrows.
Dryad.png Dryad се придобива когато победите Boss различен от King Slime. Тя купува и продава различни природни/покварени предмети, и може да каже процента на Corruption/Crimson и Hallow в света.
Arms Dealer.png Arms Dealer се придобива когато имате bullets, или gun който използва куршуми в инвентара си. Той продава някои оръжия, куршуми, и Unholy Arrows.
Old Man.png Old Man се намира на входа към Dungeon. Той призовава Skeletron, но само вечер. След като Skeletron бъде победен Old Man вече не съществува, защото проклятието му е било премахнато и той се превръща в Clothier.
Clothier.png Clothier се придобива когато победите Skeletron. Той продава някои суетни предмети, включително Familiar clothes. Забележка: Когато Clothier се появи Old Man изчезва (вярва се, че са един и същ човек).
Mechanic.png Mechanic може да бъде намерена окована в Dungeon. Тя продава wire и превключватели.
Goblin Tinkerer.png Goblin Tinkerer може да бъде намерен окован някъде под земята след като победите Goblin Invasion. Той продава предмети като Tinkerer's Workshop, и може да reforge инструменти и екипировка.
Wizard.png Wizard може да бъде намерен окован някъде под земята след като победите Wall of Flesh. Той продава някои магически предмети.
Santa Claus.png Santa Claus може да бъде придобит между 15 и 31 Декември след като победите Frost Legion. Той продава Santa costume и цветни лампички.

История[edit | edit source]

  • Desktop 1.1.1: Окованите NPC-та вече могат да бъдат освобождавани и с включена Автоматична пауза.
  • Desktop 1.1:
    • NPC-тата вече имат случайни имена, дадени им при появяване. Смъртта им ще бъде оповестена с имената им. Също така другите NPC-та ще ги използват в разговорите си.
    • NPC-тата вече могат да бъдат насочвани къде да живеят с новият жилищен интерфейс.
    • Две NPC-та от един и същи вид вече не могат да се появяват, дори при игра в мрежа. (Преди това бяха два допълнителни търговеца и втора сестра. Те имаха условия за игра в мрежа.)
  • Desktop 1.0.6:
    • Магазините вече продават обратно предмети. Shift+кликване върху предмет автоматично ще го продаде.
    • Нов звук за започване на разговор с NPC.
  • Desktop 1.0.4: Добавена настройка, коята да паузира играта когато говорите с NPC в единична игра. По подразбиране е изключена.