Plants/hu

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Hungarian translation project.

Növények borítják Terraria minden részét: vannak különböző típusú füvek, gombák, kaktuszok, gyógynövények, tüskés bokrok, napraforgók, stb. Legtöbbjüket betakaríthatjuk, és önmagát, illetve a saját magvát adja jutalmul. Minden környezetnek saját növényzete van.

Grass

A Grass, vagy magyarul fű több növény táptalajául is szolgál, és a felszín nagy részét ez borítja. Négy típusú füvet különböztetünk meg: normál, fertőzött, gomba, és dzsungel.

Füvek típusai

A normál fű a föld kockákon terjed. A felszínen levő fűben nőhet Mushroom.pngMushroom, Daybloom.pngDaybloom, virágok, és gazok, és ezek mind levághatóak bármilyen eszközzel vagy fegyverrel. Amennyiben elegendő hely van a füves kocka alatt, kúszónövény fog kinőni belőle lefelé. Fű jelenléte nélkül nem lehet fákat ültetni. A fű alap esetben nem terjed tovább a szintkülönbségeken, de a Staff of Regrowth.pngStaff of Regrowtht használva ez elősegíthető. Az ilyen füveken nem nőnek majd virágok, sem magasabb fű, de még csak fák sem. A fű magától nő a felszínen, de ültethető is a Dryad.pngDryadtól megvásárolható Grass Seeds.pngGrass Seeds használatával.

Corrupted grass spreads over Dirt Blocks. Above ground corrupt grass blocks will grow Vile Mushrooms, Deathweed, corrupted flowers, and weeds, all of which can be cut with any tool or weapon. In addition, corrupted thorns will grow from corrupted grass in any condition. Vines do not grow from corrupted grass. This type of grass occurs naturally in corrupted areas and may also be planted from Corrupt Seeds dropped by the Eye of Cthulhu. A large enough amount of corrupted grass will turn the area into a Corruption biome.

Mushroom grass spreads over Mud Blocks and will grow Glowing Mushrooms and Giant Glowing Mushrooms if underground at a depth of 0 feet or below. Patches of mud seeded with mushroom grass can be found in some caverns underground, generally with several tall Giant Glowing Mushrooms. Mushroom Grass Seeds are an uncommon drop from Glowing Mushrooms and Giant Glowing Mushrooms. If planted above 0 feet, the grass will not spread and not grow anything. Mushroom grass glows faintly and can be deliberately used as a light source underground.

Jungle grass spreads over Mud Blocks and will grow vines, jungle thorns, Moonglow, Jungle Spores, Jungle Roses, and Nature's Gift. Jungle grass normally occurs only in the Jungle and Underground Jungle area but can also be planted from Jungle Grass Seeds which are a rare drop from jungle grass weeds and glowing flowers.

Kép Név Szín Talaj típus Elhelyezkedés Növényzet
Grass.png Zöld Dirt Block.png Dirt Block Erdők, repülő szigetek Általános gombák, vad füvek, Daybloom
Corrupt grass.png Fertőzött fű Lila Dirt Block.png Dirt Block Romlás Vile Mushroom, fertőzött vad fű, tüskés bokrok
Mushroom grass.png Gomba fű Kék Mud Block.png Mud Block A föld alatti réteg mélyén (ritka) Glowing Mushroom, Giant Glowing Mushroom
Jungle grass.png Dzsungelfű Lime zöld Mud Block.png Mud Block Dzsungel, föld alatti dzsungel Jungle Tree, vad dzsungel fű, Moonglow
Föld alatti dzsungelben: tüskés bokrok, Jungle Spores, Jungle Rose, Moonglow, Nature's Gift

Herbs

Herbs/hu

Mushrooms

Mushrooms/hu

Vines

A Vines szócikk ide irányít át. A Man Eater.pngMan Eaterek legyőzéséért járó Vine.pngVinet a Vine szócikkben találod.

A Vine, vagy magyarul kúszónövény fűvel borított Dirt Block.pngDirt Blockokról, illetve dzsungelfűvel borított Mud Block.pngMud Blockokról lóg le. Mindkét esetben csak akkor indul növekedésnek a kúszónövény, ha van alatta elegendő hely (ennek a Torch.pngTorch és a Wood Platform.pngWood Platform is útját állhatja). A kúszónövény szinte minden fegyverrel vagy eszközzel levágható, mivel az egész növény elpusztul, amint a felsőbb része elpusztul, vagy az alapjául szolgáló kockát eltávolítjuk. Elpusztul továbbá akkor is, ha a Grappling Hook.pngGrappling Hookkal az alapjánál kapaszkodunk meg. A kúszónövények elnyelik a fényt, de nem akadályozzák a mozgást.

A magas fűvel ellentétben a kúszónövénynek nincs szüksége napfényre, hogy növekedhessen, és a falak mögött, valamint a felszín alatt is növekedni tud.

A kúszónövény elpusztításakor semmiképp sem kaphatunk Vine.pngVinet: azt csak a Man Eater.pngMan Eaterek legyőzéséért kaphatjuk.

Kaktusz a sivatagban

Cacti

A kaktuszok a sivatagban, homokon találhatóak meg. Hasonlóan a fákhoz kivághatók, így esélyünk van Cactus.pngCactust kapni. A fákkal ellentétben a kaktuszok alatti kockát ki tudjuk vágni, ezzel elpusztítva a kaktuszt. Érintésekor a védtelen játékosokat 10 pontos sebzéssel sújtja. Hasonlóan a tüskés bokrokhoz, minden NPC és szörny immunis rá. Az 1.0.6-os verzió előttig a kaktuszok elpusztították az útjukba eső kockákat, de azóta ez megállítja a kaktusz növekedését.

Egy tüskés bokor a romlásban
Egy tüskés bokor a föld alatti dzsungelben

Thorny Bushes

A Thorny bushes, vagy magyarul tüskés bokor egy növény típus, ami a romlás és föld alatti dzsungel környezetekben nőnek maguktól, hasonlóan a fűhöz. A fűvel ellentétben azonban a tüskés bokor sebzi a játékost, ha hozzáér. Jelenleg két típusa van a tüskés bokroknak: pirosas színű, ami csak a föld alatti dzsungelben nő, és 25 sebzéssel rendelkezik, illetve a lilás színű, ami csak a romlásban nőhet, és 10 sebzése van. A tüskés bokor minden irányban nőhet (akár oldalra is), és képes akár terjedni is. Minden NPC és szörny immunis rá. Elpusztításuk után sem vehetőek fel. A romlásbeli tüskés bokor terjeszti a romlás fertőzését, dzsungelbeli megfelelője viszont nem terjeszti a dzsungelfüvet.

  • Az 1.0.6-os, verziótól kezdve a tüskés bokor elpusztul, ha a játékoshoz ér.

Sunflowers

A Sunflower, vagy magyarul napraforgók a felszínen, a fűben találhatóak meg. Nem csak dekorációs célokat szolgálnak: megállítják a romlás fertőzésének terjedését. Felvételükhöz bányásszuk ki egy csákány segítségével az alattuk levő kockát, így kaphatjuk meg a Sunflower.pngSunflower tárgyat.

Promotional Content