Shark/cz

From Terraria Wiki
{{infobox wrapper |
Shark
Shark.png
Informace
Typ Rybí nepřítel
Prostředí Oceán
Typ AI Plavající
Poškození 40 / 80
Max. život 300 / 600
Obrana 2
O. v. odražení 30 % / 37 %
Prapor
Prapor žraloka Prapor žraloka
Možné získat
Peníze 4 Silver Coin
Předmět (množství) Šance
Potápěcí přilba Potápěcí přilba
2 %
Žraločí ploutev Žraločí ploutev
98 %
Interní ID NPC: 65
|
Console only.png Mobile only.png Konzolová/Mobilní
exkluzivní varianta
Kosatka
Orca.png
Informace
Poškození 20-60
Max. život 400
Obrana 20
Prapor Prapor kosatkaPrapor kosatka
Možné získat
Peníze 1 Gold Coin
Předmět (množství) Šance
Potápěcí přilba Potápěcí přilba
2 %

Žraloci jsou nepřátelé, které lze nalézt v oceánech. I když jsou celkem vzácní, vzácnější než krabi nebo růžové medúzy, jsou stále relativně běžnými nepřáteli.

Old-gen console versionMobile VersionKosatky jsou variantou žraloka, nacházející se pouze v konzolové a mobilní verzi. Rozdílné jsou jménem, sprity a staty; jinak sdílí stejné chování.

Poznámky[edit | edit source]

  • Žraloci se mohou objevit pouze 250 dlaždic od okrajů mapy, anebo pomocí sochy žraloka.
  • Žraloci sebe na souši „neplácají“ jako ostatní ryby – díky tomu jsou na souši méně nebezpeční.
  • Stejně jako ostatní vodní nepřátelé, ignorují žraloci hráče, který není ponořený alespoň jednu dlaždici ve vodě.

Tipy[edit | edit source]

  • Žraloci pronásledují hráče a pohybují se přitom rychleji než většina hráčů. Jsou velmi odolní vůči odražení, silné zbraně jim však na druhou stranu dokáží ubrat zhruba polovinu životů.
  • Velmi efektivní jsou rychle střílející zbraně, cepy, několikanásobné útočné zbraně (např.: trojzubec, nebo brokovnice).
  • Za použití lektvaru chůze po vodě, nebo po vodě chodících bot se lze z povrchu vody opakovaně ponořit do vody a nalákat tak žraloky do vzdálenosti, ze které je lze zasáhnout. Ploutev navíc zabrání ponoření se až na dno oceánu.
  • Vhodné je postavit si místo na stání, z půlky ponořené ve vodě. Z obou stran postavit zeď jako štít, sahající jednu dlaždici nad hladinu oceánu. Následně použít zbraně na dálku nebo zbraně podobné ohnivému biči, které umožní střílet za tento štít. Možné je použít také zlotrn, umožňující střílet skrze štít.
  • Další metoda je vykopat jámu na dne oceánu a postavit nad touto jámou štít, nespojit ho však se dnem oceánu – vznikne díra o velikosti 1 dlaždice. Žraloci se budou snažit zaútočit, ale do této škvíry se nevlezou. Tato metoda však vyžaduje použití Neptunovy lastury, nebo žaberného lektvaru.
  • Pokud hráč vlastní ploutev a zbraň na dálku, plave rychleji než žralok a může jej také na dálku zabít.
  • Velmi jednoduchou metodou na zabíjení žraloků je umístit sochu žraloka nad koryto široké 12 dlaždic, do kterého byl vylit kbelík lávy a použít 1vteřinový časovač.

Galerie[edit | edit source]

  • 1.2.0.3: Nyní šance na získání praporu.