The Crimson/tr

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
This page is part of the Turkish translation project.
BiomeBannerCrimson.png
İki tane Kızıllaşmış uçurum.
Ayrıca bakınız: Kızıllaşmış Yeraltı

"Dünyayı kanlı yapmak..."

Kızıllaşma, Bozulma(Yozlaşma)'nın mor, çorak görünümüne kıyasla koyu kırmızı görünüme sahip bir Kötülük Biyom'udur. Bir Terraria Dünyası iki Kötülük Biyomu'ndan sadece bir tanesini içerebilir. Dünyanın hangi biyomu içerdiğine ya yarı yarıya şans ile oyun karar verir ya da (bu sadece masaüstü platformunda geçerlidir) kullanıcı dünya ayarlarından seçerek karar verebilir. Her iki Kötülük Biyom'uda benzer riskleri içinde taşır lakin Kızıllaşma'nın bazen daha zorlayıcı olduğu düşünülebilir. Her iki biyomda kendine has düşmanları, eşyaları ve blokları ihtiva eder. Alet, silah ve zırhlar Kızıl materyaller toplanılarak elde edilebilir. Kızıllaşmış materyaller, Kızıllaşmış Düşmanların daha yüksek istatistiklere sahip olmasına binaen Bozulma materyallerine kıyasla ufak avantajlara sahiptir. Yeni kullanıcılar iyi ekipmanlara malik olmadan Kızıllaşma'ya yaklaşmaktan sakınmalıdır.

Minimum 200 Kızıllaşmış Çimen, Kırmızı Buz Blokları, Kızıllaşmış Taş veya Kızıllaşmış Kum bir Kızıllaşmış Biyom'a işaret eder.

Kızıllaşma birçok yer üstünden yer altına geçişi sağlayan bir çok Uçurum'u bünyesinde barındırır. Bu uçurumlar bölgeyi açısal bir şekilde yıkar. Yuvarlak, geniş oyuk yer şekilleri oluşturur. Bu oyuklarda da içerisinde Kızıl Kalp bulanabilen damarlarla kollara ayrılır. Kızıllaşmış Sunak'lar ise ekseriyetle çukur'un giriş geçidinin içinde ve çevresinde görülür. Yarıklar Kızıllaşmış taş'tan meydana gelmiştir. Bu taşlar bomba veya ileri seviye patlayıcılar ile patlatılabilir veya Kabus Kazma'sı ya da Ölüm Getiren Kazma ile kazılabilir.

Kızıllaşma, Bozulma ile aynı şekilde yayılmıştır. Çimen, Kızıllaşmış Çimen; (buradan ilerisi Hardmode'a özel); Kum, Kızıllaşmış Kum ile; Taş, Kızıllaşmış Taş ile; Buz, Kırmızı Buz blokları ile yer değiştirir ve sonuç olarak Kızıllaşmış yeraltı ortaya çıkar. Uçurumlar, Kızıllaşmış Sunak ve Kalpler; Kızıllaşma Biyomu'nda yayılma ile meydana gelmez. Amma ve lakin Surat Yaratığı ortaya çıkar. Eğer Kızıllaşma yeni bir alanı yeterince kontrol altına alırsa nihayetinde o alanda Kızıllaşma'nın müziklerini, arkaplanını ve su rengini benimser.

Arıtma Tozu, Kızıllaşmış Blokları çürümeden önceki muadillerine çevirir. Lakin ne yazık ki "Arıtılmış" bloklar ileride tekrar çürüyebilir.

İçerik[edit | edit source]

Not: Hardmode ve yeraltının altında bulunan katmandaki yaratıkları görmek için Kızıllaşmış yeraltı sayfasına gidiniz.

The Crimson/tr
Characters Unique Treasures Unique Drops For Sale
Blood CrawlerBlood Crawler
Face MonsterFace Monster
CrimeraCrimera
Brain of CthulhuBrain of Cthulhu(boss)

Hardmodeda:

HerplingHerpling
CrimslimeCrimslime
Blood JellyBlood Jelly
Blood FeederBlood Feeder

Kızıllaşmış Çölde:

Dark MummyDark Mummy

From Crimson Hearts:

The UndertakerThe Undertaker
The Rotted ForkThe Rotted Fork
Crimson RodCrimson Rod
Panic NecklacePanic Necklace
Crimson Heart (item)Crimson Heart (item)Desktop VersionConsole VersionMobile Version

From Blood Crawler,
Crimera, Face Monster:

VertebraeVertebrae

Cthulhu'nun Beyni'nden:

Tissue SampleTissue Sample
Bone RattleBone RattleDesktop VersionConsole VersionMobile Version
Brain of Cthulhu TrophyBrain of Cthulhu Trophy
Brain of Cthulhu MaskBrain of Cthulhu Mask

From any enemy
in Hardmode:

Crimson KeyCrimson Key(1/2500 chance)Desktop VersionConsole VersionMobile Version
Crimson Key MoldCrimson Key MoldOld-gen console version3DS Version(1/2500 chance)

From Dark Mummies
(Hardmode):

BlindfoldBlindfold
Dark ShardDark Shard
MegaphoneMegaphone

From Herplings and Crimslimes
(Hardmode):

Meat GrinderMeat Grinder

From the terrain:

Crimstone BlockCrimstone Block
Crimsand BlockCrimsand Block
Red Ice BlockRed Ice Block(Snow biome)
ShadewoodShadewood
Vicious MushroomVicious MushroomDesktop VersionConsole VersionMobile Version

From Fishing:

Crimson TigerfishCrimson Tigerfish
HemopiranhaHemopiranha
Crimson CrateCrimson CrateDesktop VersionConsole VersionMobile Version

From Fishing
in Hardmode:

BladetongueBladetongueDesktop VersionConsole VersionMobile Version

From Painter:

DeadlandComes AliveDeadland
Comes Alive

Yayılma[edit | edit source]

Hardmode öncesi Terraria Dünyalarında, Kızıllaşma Biyom'u yayılabilir lakin bazı koşullarla sınırlıdır:

  • Kızıllaşmış Çimen normal çimene benzeyerek yayılabilir, yani en az bir tarafı havaya açılan bitişik Toprak fayanslarını Kızıllaşmış Çimen'e çevirir. (Sadece Yer üstü Katmanı için geçerlidir.)
  • 1.2.4.1 versiyonuna kadar çimenin üzerine Ayçiçeği dikmedikçe Kızıllaşmış Çimen normal çimen yerine de geçebiliyordu.
  • Kızıllaşmış Çimen, kendine benzer bir şekilde yayılan Dikenli Çalılık'ları filizleyebilir.

Doğal bir şekilde meydana gelen Kızıllaşma Biyom'u keşfetmeden önce çeşitli doğal bariyerler (taş, kum, vb.) kullanılarak durdurulabilir, fakat yapay bir Kızıllaşma Biyom'u oluştururken istediğiniz miktarı aşmamasına dikkat etmelisiniz.

Tüm Kızıllaşmış Blokları arıtırsanız, Orman Perisi ile dünyanın durumu hakkında konuşunca, size "(Dünyanızın adı) tamamen saflaştırılmış. Şaşırtıcı derece de iyi bir iş yaptın." diyecektir.

Hardmode[edit | edit source]

Bir defa Et Duvarı'nı yenerseniz, dünyanız Hardmode'a geçiş yapar. Hardmode'a geçiş yaptığınız gibi hemencecik Yeraltı'ndan Yer Üstü'ne kadar genişleyen yeni Kızıllaşmış ve Kutsal topraklar meydana gelir bazen Kızıllaşma Biyom'u ile de kesişebilir. Artık Kızıllaşma Biyom'u daha tehlikeli yaratıklar meydana getirmeye başlar. Bu düşmanlara Herpling, ve Yozlaşmış yeraltı'da da İrin Yapıştırıcı örnek verilebilir.

Dünyanız Hardmode'a geçiş yaptığı zaman Kızıllaşma daha agresif bir tutum sergileyerek yayılır:

Kızıllaşma Biyom'u diğer materyaller kullanılarak (kKil ve kar gibi doğal materyallerle bile) yayılamazlar. Sadece Alüvyon, Et Duvar'a karşı olan zaferinizde dönüşebilir. Diğer zaferlerde dönüşmez.

Hardmode'da Kızıllaşma'yı durdurmak çabasındaysa, oyuncu en az üç fayansı boş olan bir alan veya çürümeyen bloklar oluşturmalı. Ayrıca Kutsal bloklar da Kızıllaşma Biyom'unun yayılışını durdurabilir fakat Kutsal'da kendine has tehlikeleri bulunur.

1.2.0.3 versiyonunda, Plantera'yı öldürmek Kızıllaşma Biyom'unun yayılma hızını normal Hardmode hızının %33 oranında azaltır.

Kızıllaşmış Çöl[edit | edit source]

Kızıllaşmış Çöl'den bir kare.

Hardmode'da, Kızıllaşma Biyom'u Çöl'ler vasıtasıyla yayılır, kumları; Kızıllaşmış Kum'a dönüştürür. Kızıllaşmış Çöl Biyom'u, Kızıllaşma Biyom'una çok benzer: Aynı müzikler, düşmanları içerir. Lakin Kızıllaşmış Çöl ekstradan Kara Mumya, Ay Lamias'ı, Kusurlu Gulyabani ve Kum Ruhlarını içerir.

Kum, Kızıllaşmış Kum ile takas edilir. Renklerinin farklı olmasına rağmen kaktüsler hala eskisi gibi (kestiğiniz zaman) düşer. Sarmaşık, Kızıllaşmış biyomlarda meydana gelmez.

Notes[edit | edit source]

  • Crimson can be spread artificially using the Clentaminator with the Red Solution, obtainable from the Steampunker during a Blood Moon in Crimson worlds (she sells the Purple Solution in a Corruption world instead).
  • The Steampunker will only sell the Flesh Cloning Vat and Red Solution in a world that generated with Crimson naturally. Artificially creating a Crimson biome will not cause her to sell them.
  • Creating a new Crimson biome requires at least 200 Crimson blocks, such as Dirt with Crimson grass, Crimstone, Crimsand or Red Ice Blocks. Although Crimson replaces Corruption at world generation, it does not prevent Corruption from being artificially created in a Crimson world, and vice versa. Spreading remains normal.
  • A three tile wide gap may not be enough to stop the spread of the Crimson on the surface, as crimson grass can spawn vicious bushes, which can bridge the gap and continue the spread. It is recommended you have three tiles of noncorruptable blocks filling the gap in order to prevent this, both above the surface a bit, and down to the underground layer.
  • The shade of Crimson grass appears to be almost the exact same shade as inverted pure grass.
  • (Old-gen console version3DS Version) Trees in the Crimson do not drop Acorns.
  • Console version The achievement, Corruptible, refers to the Corruption. However, the Crimson appears to have no Crimson achievement equivalent.

Tips[edit | edit source]

  • One way to know if your world has Crimson is to ask the Guide. He will tell you to break a Crimson Heart if your world has Crimson, or to break a Shadow Orb if the world has Corruption.
  • Desktop VersionConsole VersionMobile Version In 1.3, one-half of the world generation progress bar will be green, and the other half purple or red, depending on if the world is to have Corruption or Crimson. Additionally, the bar on the inside will be yellow in a Crimson world and lime green in a corruption world, representing ichor and cursed flames, respectively. The step in world generation in which the Crimson is created is called "Making the world bloody." Also, a tree at the side of the world name in world selection has one green/normal side, the other purple/red (indicating Corruption/Crimson respectively). In hardmode, part of the tree will be yellow, representing the Hallow.
  • Desktop VersionConsole VersionMobile Version In Expert mode, the Vampire Knives are highly useful in virtually all situations. However, the Crimson's boss accessory, the Brain of Confusion, pales heavily in comparison to its Corrupt counterpart, the Worm Scarf, meaning that the two balance each other out.

Trivia[edit | edit source]

  • Because of the large circular cavity, its out-warding branches, and the entrance tunnel cutting at sharp angles, the chasm could be interpreted as a cartoon-like hand, or a heart connected to veins.
  • The entrance of the chasm has teeth acting like stalactites and stalagmites, and could be interpreted as the entrance being the mouth of a beast.
  • The interpretations of the above mentioned trivia notes would make sense with the Crimson's gore like theme.
  • Many Crimson enemies have deformed features or blisters that resemble cancerous growths.
  • In Blood Moons three Critters turn Crimtane (the Crimtane Bunny, Crimtane Goldfish & Vicious Penguin), a reference to The Crimson. (You also can manually crimtane these critters with Vicious Powder.)

Ayrıca bakınız:[edit | edit source]

History[edit | edit source]

  • Desktop 1.2.3: Crimson Deserts now have the proper water color. Added unimplemented crimson monster sounds.