Torches/nl

From Terraria Wiki
< Torches(Redirected from Torch/nl)
Jump to: navigation, search
This page is part of the Dutch translation project.
Torches
Torches inventory icon
Statistieken
Type {{{typenl}}} – {{{type2nl}}}
Plaatsbaar Yes
Dimensies 1 breed ˣ 1 hoog
Max. opeenstapeling 99
Gebruikstijd 14
Gereedschap Rechts-klikken
Info Geeft licht
Koopprijs/Verkoopprijs 50 Copper Coin / 10 Copper Coin
Interne Voorwerpen ID's: 4

Fakkels zijn meubelen die licht afgeven. Ze kunnen gedragen worden door de speler als ze in de snelkiesbalk zijn geselecteerd. Ze kunnen ook op de meeste kanten van Blokken geplaatst worden, met de uitzondering van de onderkant van blokken en op Houten Platformen. Als een fakkel wordt weggegooid zorgt die voor een mobiele bron van licht terwijl het valt.

Zodra een Fakkel geplaatst is geeft het permanent licht af. Een geplaatste fakkel kan teruggenomen worden door er met de rechter muisknop op te klikken, het te breken met een pikhouweel of alle blokken te breken die de Fakkel kunnen ondersteunen. Als een fakkel blokken heeft aan 2 of meer kanten, zal het zich aan een nieuwe blok hechten als de blok die hem ondersteunt gebroken word. Torches kiezen bij voorkeur de blok onder zich, dan de blok links van zich, en dan de blok rechts van zich.

Fakkels werken niet in Water. Als je een fakkel in water gooit geeft het geen licht meer af zodra het ondergedompeld is. En als een speler in water gaat, zelfs ondiep water (één blok of minder diep), met een fakkel geselecteerd in de snelkiesbalk zal de fakkel niet zichtbaar zijn en geen licht afgeven. Geplaatste fakkels die geraakt worden door water worden gedoofd en worden losgeslagen, zodat ze een object worden. In plaats van gewone fakkels kunnen Gloeistokken of Behekste Fakkels gebruikt worden.

Fakkels reageren op Bedrading, ze kunnen aan of uit gezet worden.

Fakkels kunnen met de hand gemaakt worden. Als er geen Hout of Gel voorhanden is, kunnen ze van de Handelaar gekocht worden voor 50 Koperen Munten per fakkel.

Crafting[edit | edit source]

Recept[edit | edit source]

Crafting Station
By Hand
Ingredient(s) Amount
Wood [[ Wood

]]

3
Result
File:Torches.png Torches Gel

Gebruikt in[edit | edit source]

Geschiedenis[edit | edit source]

  • Desktop 1.1: Fakkels kunnen nu aan of uit gezet worden met bedrading.