Owl.png Wiki reading hard on the eyes? Try out our Dark Theme! Visit the preferences page while logged in and select Hydra Dark. Owl.png

As part of the Unified Community Platform project, your wiki will be migrated to the new platform in the next few weeks. Read more here.

Zombies/nl

From Terraria Wiki
Jump to: navigation, search
Zombie
Zombie.png
Classic mode icon.png Classic
Expert mode icon.png Expert
Master mode icon.png Master
Statistieken
Type
Undead Enemy
Omgeving
AI TypeFighter AI
Schade14/285074/4275111
Maximale levens45/90198296/135297444
Verdediging6/61218
KB weerstandig50%/55%/60%
BannerZombie BannerZombie Banner
Drops
Geld60*60Pre-Hardmode: 150*150Hardmode: 240*240Post-Plantera: 360*360

Zombies zijn vaakvoorkomende vijanden die 's nachts op de grond voorkomen, en de reden waarom nieuwe spelers moeten uitkijken en dus een huis maken voordat de zon ondergaat. Samen met de Demonenoog, zijn ze een van de eerst voorkomende vijanden die een speler ontdekt, want ze komen 's nachts voor waar de speler voor het eerst kwam. NPCs die in hun huizen in de buurt wonen, zorgen er voor dat vijanden minder vaak voorkomen, inclusief de Zombie en andere vijanden.

Zombies komen op de speler af om schade aan hun te zorgen. In een normale wereld is dit de enigste manier hoe ze kunnen aanvallen, maar in de Expert Modus kunnen ze je te grijpen met gebroken lichaamsdelen. Ook kunnen ze springen en op Platform's lopen. Zombies proberen Deuren open te maken, maar dat lukt ze alleen tijdens een Bloed Maan.

Varianten[edit | edit source]

Bioom/Evenement varianten[edit | edit source]

Prestaties[edit | edit source]

Achievement Archaeologist.png
Archaeologist • „”
Versla Doctor Bones voor de eerste keer.Desktop version
Achievement Til Death....png
Til Death... • „”
Versla The Groom voor de eerste keer.Desktop version

Notities[edit | edit source]

  • Zombies kunnen groter of kleiner voorkomen, sterker of zwakker zijn, en andere statussen hebben.
  • Zombies verlaten het scherm bij zonsopgang, maar kunnen de speler nog steeds aanvallen. Als hun pad geblokkeerd is, en verlaten het scherm zijn ze meteen weg.
  • Een Zombie kan weglopen als hij niet in de buurt van de speler kan komen. Ze denken niet dat een Deur in de weg staat, zelfs als er geen Bloed Maan is.
  • Sommige Zombies dragen een Zombie Arm in de Expert Modus. Deze kunnen meer schade aanrichten dan normale Zombies. Als een Zombie een Zombie Arm of niet draagt maakt niet uit.
  • Hoe dichter bij Bloed Zombies komen, hoe sneller ze lopen.